• Eva Ankarberg från Linköpings kommunala bolag Sankt Kors tog emot priset för årets lounge tillsammans med Kristin Blomgren från Norrköpings kommun. Foto: Linköpings kommun

Framgång för East Sweden

När fastighetsmässan Business Arena ägde rum i Stockholm under förra veckan fanns Linköping och Norrköpings kommun på plats, inom ramen för regionens platsvarumärke East Sweden. Nu prisas de för arrangemangets bästa lounge.

East Sweden grundades år 2012 och är Sveriges fjärde storstadsregion. Med universitetsstäderna Linköping och Norrköping i centrum har platsvarumärket skapats för att gemensamt marknadsföra området som sprudlar av internationella företag, framstående forskning och högklassiga utbildningar.

Under veckan som gick intog fastighetsmässan Business Arena Sveriges huvudstad, ett event som har till syfte att bidra till samhällsutveckling och nya affärer. På plats i Waterfront Congress Centre var Linköpings kommun, tillsammans med kollegorna från Norrköping, inom ramen för East Sweden. Nu har de prisats för mässans bästa lounge.

"På ett inbjudande sätt har årets lounge väckt intresse för gränsövergående samarbeten. Med ett professionellt bemötande visualiserar de sina framtidsplaner som engagerar och inspirerar". Så löd juryns motivering till utmärkelsen som Kristin Blomgren, Norrköpings kommun, och Eva Ankarberg, Sankt Kors, fick äran att ta emot.