• Fredrik Törnqvist, vd Stångåstaden, tog emot priset tillsammans med stolta och glada medarbetare. Foto: Stångåstaden

Kommunalt bostadsbolag i topp

Återigen har Stångåstaden hamnat i topp i mätning av kvalitet inom boendesektorn. Nu i veckan blev man bäst i service och kvalitet i en nyligen genomförd kundundersökning.

För sjunde året i rad vinner bolaget den prestigefulla tävlingen Kundkristallen.

Bäst hittills

Stångåstadens kundundersökning, som priset bygger på, slog också rekord under 2015 med det bästa resultatet hittills. Kundkristallen avgörs bland kommunägda och privata fastighetsbolag som under 2015 genomfört kundundersökningar tillsammans med AktivBo. Kundundersökningarna är inriktade mot service och kvalité.

– Vår förstaplats är resultatet av ett systematiskt och gediget arbete. Vi har medarbetare som är fantastiskt engagerade och verkligen lägger fokus på kundfrågor. Otroligt kul att se vilket bra resultat det ger, säger Ulf Gustafsson, förvaltningschef.

Stångåstaden vann alltså priset för bästa serviceindex i AktivBo för sjunde året i rad i kamp med andra fastighetsbolag som finns med i undersökningen som bland annat Svenska Bostäder och Lunds kommuns fastighets AB.