• Marianne Lindh på City samverkan ser fram emot lanseringen av nya kommunikationen. Foto: Fanny Miles

Tydligare budskap för City samverkan

City samverkan förändrar sitt kommunikationskoncept. Nu ska budskapet göras tydligt.

Under hösten har föreningen arbetat tillsammans med en kommunikationsbyrå för att utforma en ny affärsplan och genom den nå Linköpings innersta, menar cityutvecklare och vd Marianne Lindh.

– Vi vill vara en enad kraft som tillsammans med våra medlemmar ska stärka stadskärnan och vara med och påverka utvecklingen av staden, säger hon.

Förening och nav

Kärt barn har många namn. City samverkan förknippas ofta med cityföreningen eller city Linköping. Cityföreningen är ett nätverk som samlar de företagare som verkar i Linköping och vill bli medlemmar i föreningen. Cityföreningen är en del av City samverkan som i sin tur fungerar som ett nav och företrädare för entreprenörerna i innerstaden. Nu ska rollen bli tydligare i och med den nya kommunikationsplanen som även innehåller en ny logotyp.

– Affärsplanen innehåller bland annat en strategi för nya sätt att kommunicera. Vi vill kommunicera med hjärtat och visa Linköpings innersta som för oss är alla de som arbetar och bor i staden, säger Marianne Lindh.

Event i maj

Den 7 maj arrangerar föreningen ett event där de bland annat söker modeller som kan representera den nya devisen: Linköpings innersta.

– Vi vill samla alla våra medlemmars röster och samverka med den externa handeln samtidigt som vi konkurrerar mot den. Vi behöver jobba med Linköping 24 timmar om dygnet för staden stänger aldrig.